Blygold staat van 11 tot/met 13 oktober op de Chillventa in Neurenberg. De belangrijkste reden voor hun aanwezigheid is het vergroten van hun naamsbekendheid en het vinden van nieuwe partnerbedrijven. “Juist nu liggen er kansen voor Blygold in Duitsland.” 

Het is inmiddels vier jaar geleden dat de Chillventa voor het laatst werd georganiseerd. Corona gooide roet in het eten van de editie van 2020. Toch is de reputatie van de Chillventa ongeschonden gebleven; de internationale vakbeurs is nog steeds ‘the place to be’, vooral op het gebied van koeling, airconditioning en ventilatietechniek. Bovendien is ze nog steeds geliefd, met ook dit jaar 800 exposanten, afkomstig uit meer dan 40 landen. Nederland is met slechts 15 bedrijven vertegenwoordigd. “Het lijkt wel of ondernemers uit ons land terughoudend zijn om zich hier te presenteren,” aldus Ted Meij, DGA Blygold Nederland. “Wij niet, volgens ons is de behoefte aan bedrijven zoals Blygold bij onze Oosterburen juist enorm groot.”

Energie

Meij verwijst daarbij vooral naar de corebusiness van Blygold: het reinigen, coaten en onderhouden van klimaatinstallaties. “De afhankelijkheid van energie, het stijgen van de energieprijs, maar ook de wereldwijde klimaatcrisis, doen veel bedrijven zich realiseren dat efficiënt omgaan met energie de hoogste prioriteit verdient. En dus dat onderhoud van levensbelang is.”

Volgens Che Chong Hau, International Business Development Manager van Blygold, ontstaat er op korte termijn een omslag in het denken van onze Oosterburen. “Duitsers houden van kwaliteit en betrouwbaarheid. Als iets zich door de jaren heen heeft bewezen, zijn ze niet snel geneigd dit te veranderen. Nu met alle ontwikkelingen in de wereld, staan ze echter steeds meer open voor verandering. Vooral op het gebied van anti-corrosie neemt de vraag naar beschermende coatings duidelijk toe.”

Maakindustrie

Dit laatste is vooral te danken aan het feit dat Duitsland over een grote maakindustrie beschikt. “Als je als fabrikant met een anti-corrosiebehandeling van Blygold, jouw klanten de garantie kan geven dat hun installaties langer meegaan en zuiniger zijn in verbruik, dan heb je een belangrijke streep voor op je concurrenten.” Vooral om deze reden is hij meer dan enthousiast over de toekomst van Blygold in Duitsland.  “Daarom is het zo belangrijk dat wij hier Blygold promoten en uitbreiden.”

Partners

Is Blygold nu vooral vertegenwoordigd in Berlijn en omstreken, ook elders in het land liggen volgens Hau kansen. “Daarom zoeken we gericht naar partnerbedrijven in onder andere de deelstaten NordRhein-Westfalen, Hamburg en München.  Het gaat om ondernemingen met een bewezen staat van dienst, die – net als wij – kwaliteit en betrouwbaarheid hoog in het vaandel hebben staan en een belangrijke bijdrage willen leveren aan de uitbreiding van hun en onze naams-, en productbekendheid in Duitsland. En omdat we verwachten dat deze bedrijven op de Chillventa tegen het lijf gaan lopen, staan we daar!”