Bij Inkoop denkt iedereen meteen aan prijs, toch? Volgens Edwin Ronde-Out tellen bij Blygold ook flexibiliteit en kwaliteit mee. ‘Onze leveranciers moeten bij ons passen, daarom zijn deze criteria minstens zo belangrijk,’aldus het nieuwe Hoofd Inkoop.

Tot 1 maart jl. verdiende de 31-jarige Edwin zijn brood vooral in de Sales. Bij Blygold zit hij voor het eerst aan de andere kant van de tafel. ‘Ik zie vooral overeenkomsten. Net als in de verkoop, zoek je partners met wie je langer wil samenwerken; bedrijven die je kunt vertrouwen en naadloos aansluiten bij onze identiteit.’ Maar ook Edwin realiseert zich dat in deze tijd toch primair gekeken wordt naar de prijs. ‘Natuurlijk, maar voor ons zijn andere factoren ook belangrijk, zoals flexibiliteit en kwaliteit. Als wij beweren altijd klaar te staan voor onze klanten, dan moeten we dus op zondag ook over materialen kunnen beschikken.’

In zijn nieuwe functie wil Edwin de Inkoop binnen de diverse Blygold-vestigingen nog efficiënter maken. ‘Dat betekent verder centraliseren en digitaliseren. Als innovatief bedrijf hebben we een naam hoog te houden en willen we op elk onderdeel toekomstgericht werken.’ De ambitie en het enthousiasme zijn merkbaar aan deze vader van twee kinderen, die – als hij nog wat vrije tijd over heeft – deze graag vult met de beoefening van de Braziliaanse vechtdans capoeira. Welke andere kwaliteiten heeft hij nog meer? ‘Ik ben makkelijk in de omgang, oplossingsgericht en focus mij altijd op verbeteringen in het bedrijfsproces. Daarnaast leef ik naar het motto: een man, een man, een woord, een woord.’
Het is maar dat u het weet…