Geel en zwart, het blijft een unieke kleurencombinatie. Eén die opvalt, maar ook uitnodigt en voor sfeer zorgt. Ook deze keer werd de stand van Blygold op de VSK 2014 positief ervaren. Door de kleuren, het ontwerp en de altijd scherpe focus dit keer op watergedragen coatings, renovatie van warmtewielen en bestrijding van Legionella.

De VSK trok in februari 40.000 bezoekers, een hoger aantal dan – gelet op het aantal exposanten – was verwacht. Ook kreeg de vakbeurs een hogere waardering dan de editie van twee jaar geleden: 7.1. Over de hele linie klonk enthousiasme door. Er hing een sfeer van het gaat weer de goede kant op. Dit gold voor bezoekers als exposanten. ‘Ook wij zijn tevreden,’zegt Ted Meij, Algemeen directeur Blygold Nederland BV. ‘Zowel onze kernrelaties zijn geweest, als diverse, nieuwe contacten. Wat opviel is de ruime interesse in onze nieuwe concepten, dat is super. Concreet hebben we 200 expliciete aanvragen gehad voor informatie en afspraken.’

Treffend was het enthousiasme over de beursstand, dat deze keer de vorm had van een waaier, conform de bekende communicatie-uiting van Blygold over hun product- en dienstenaanbod. Ook het “open-karakter” van de stand wist bezoekers te enthousiasmeren en te motiveren om in contact te treden met Blygold-medewerkers. De gesprekken die vervolgens gevoerd werden, gingen vooral over: luchtbehandeling, airconditioning en Legionella. Opvallend was ook de interesse in mogelijkheden om energie te besparen en de levensduur van systemen en installaties te verlengen, zoals bij warmtewielen en koeltorens.

Het meest memorabele moment vormde ook deze keer het Happy Hour van Blygold en zijn partner Lubron, op donderdag 6 februari. In een nagenoeg verlaten en donkere beurshal, was er één plek die volop in de schijnwerpers stond; waar meer dan 100 relaties intensief met elkaar praatten en kennis met elkaar deelden en waar de muziek uiterst swingend klonk. “This was the place to be”en “The Club to join” en het zag er zwart en geel van de mensen…