Heeft u ze al gezien? De nieuwe auto’s van Blygold in hun opvallende jasje? Nu rijden er nog maar drie, straks zijn het 45 monteurs die de show kunnen stelen!

Dat de bedrijfsauto’s toe waren aan een ‘facelift’ lag voor de hand. Al 22 jaar rijden de bestelbussen, bedrijfsauto’s en vrachtwagens van Blygold in dezelfde, herkenbare bestickering rond. Hoewel deze altijd goed overeenkwam met de huisstijl van Blygold, deed zij enigszins gedateerd aan. “Bovendien is het in kleur spuiten van de auto’s erg kostbaar en zijn er nieuwe technieken”, vertelt ontwerper Douwe Feenstra van Design for Selling. Volgens hem is Carwrapping het nieuwe toverwoord. “Bij carwrapping wordt de auto bestickerd door middel van folie. Aangezien dit folie flexibel is en in principe iedere vorm kan aannemen, vergroot het de mogelijkheden en is het ook nog eens goedkoper dan spuiten.”

Blygold vroeg Douwe Feenstra, die al jaren de visuele communicatie voor Blygold verzorgt, eind vorig jaar met nieuwe voorstellen te komen voor een meer eigentijdse Blygold look. “De meest herkenbare elementen in de huisstijl van Blygold zijn de dominante kleuren zwart en geel en het herkenbare lettertype. Vanzelfsprekend heb ik juist deze elementen een prominente plaats gegeven op de auto’s.” Nog net voor de zomer reed de eerste auto in het nieuwe jasje uit de garage. Inmiddels zijn dat er drie, waarvan één in Duitsland met een Duitse tekst. “Vooralsnog krijg ik uitsluitend positieve reacties”, laat monteur Willem Visscher jr. weten: “Van flitsend, tot herkenbaar en opvallend. Precies zoals we het willen.”