Als specialist in HVAC-systemen voor de Maritieme & Offshore-sector, neemt Heinen & Hopman corrosie van warmtewisselaars erg serieus. Omdat op zee dat gevaar constant op de loer ligt, gaat dit bedrijf steevast voor het beste. “Wat we willen voorkomen is dat we batterijen van machines elk jaar opnieuw moeten laten coaten.”

Heinen & Hopman behoort al jaren tot de marktleiders in de HVAC-sector. Het van origine Rotterdamse bedrijf is vooral bekend van haar activiteiten in de scheepvaart. Juist in deze sector is door de invloed van het zoute water, de roep om corrosie beschermende coatings luid. Hoewel het aanbod op dit gebied groot en divers is, doet Heinen & Hopman uitsluitend zaken met Blygold. “We willen voorkomen dat we de batterijen elk jaar opnieuw moeten laten coaten,” aldus Armin Bock, Senior Project manager Inland shipping, Offshore & MRO. “Als zij het doen, hebben wij garanties en zijn onze klanten gerustgesteld.”

Applicatie

Volgens Bock wordt het effect van een nieuwe coating bepaald door twee punten: de coating en de manier waarop deze is aangebracht. “Voor de schepen eisen wij een door-en-door behandeling, zodat de coating ook terechtkomt in de diepere lagen van de lamellen. Ik weet dat Blygold daar met haar applicatie garant voor staat. Zoals ik ook weet dat andere “specialisten” er uitsluitend voor zorgen dat het goed oogt.”

PoluAl

De coating waar Heinen & Hopman bijna altijd voor kiest is Blygold PoluAl. “Deze coating heeft de zoutwatertest met glans doorstaan en is voor onze doeleinden de meest geschikte.” Niet in de laatste plaats ook vanwege een ander “voordeel”. “De negatieve invloed die zo’n coating altijd heeft op de warmteoverdracht, is bij PoluAl uiterst gering. Dat zie je terug in het energieverbruik.”